HTML

Autómodell újdonságok-ritkaságok 1:18

Legújabb megjelenések -gyártók bemuatása-várható megjelenések-ritkaságok

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Lamborghini Miura

2010.02.17. 13:13 JoeB

Típustörténet:

Az egyik legszebb autó ami valaha is készült...

1966-ban autótörténemi jelentőségű, esemény történt, a Miurával mint az első utcai középmotoros szupersportkocsival egy új korszak kezdődött. Ezidáig a Lamborghini inkább a grand tourer kategóriában jeleskedett, és az utcai versenyautók terén a Ferrari dominanciáját nem tudta senki megtörni.

Amítóa 1966-ban a Genfi autószalonon a P400-as megjelent 764 darab klaszzikus gördült ki a Lamborghini gyárból 1972-ig (az első publikus megjelenés előbb volt, egy alvázat 1965-ben Torinóban bemutattak) A Marcello Gandini által tervezett forradalmi autó a szakmát és a közönséget is lenyűgözte. Az eredetileg a gyári mérnőkők által titokban tervezett autóból a Lamborghini meghatározó autója lett.

Az első 275 Miura, a P400-as, 3,9-es V12 motorral volt szerelve, acél vázon alumínium karosszéria elemekkel. Az 1968-ban  bemutatkozó P400S kisebb külső és motorikus változtatásokon esett keresztül - 20 lóerővel több teljesítmény, légkondícináló és elektromos ablakok, külső krómdíszek voltak a változások többek között. 338 darabot gyártottak 1971-ig.

A Miura 380 lóerős csúcsváltozata az SV 1971-ben kerül gyártásba, 150 darab készült. Könnyen felismerhető, ugyanis a "szempillák" eltűntek az első lámpákról.

1970-ben Bob Wallace gyári fejlesztő, egy prototípust tesztelt, hogy a Miura elkészítseversenyváltozatát amit Jotának neveztek el. Sajnos ez az autó nem maradt fennt. Azonban a különlegességre vágyó Lamborghini vásárlók igényeinek kielégítésére a gyár elkészített 5 SV/J Miurát, ami ma is a Lamborghinik csúcsának számít. (a legutolsó eladási ár 1,500,000 Euró volt, volt szerencsém a Singeni autószalonban személyesen is megcsodálni ezt a példányt)

1968-ban Bertone egy hivatalos nyitott verziót is készített az autóból, azonban ez csak show-car maradt, mindössze egy példányban. 2008-ban újra előbukkant gyönyörűen restaurálva a Pebbel Beach Concours d'Elegance-on.

Modellek:

Az 1966-os Miurát az Anson és a Kyosho adta ki.

Az 1971-es SV-t az Autoart és a Kyosho.

Az Autoart 5 színt jelentetett meg, mindegyiket kb. 70 Eurós áron lehet beszerezni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Jota SVR-t csak a Kyosho.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: 1966 1971 lamborghini kyosho anson autoart

A bejegyzés trackback címe:

https://automodell118.blog.hu/api/trackback/id/tr581766066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása